Χθες Τρίτη 3/9/2019 έφυγε από τη ζωή ο Μεγάλος Φωτογράφος. Η Φωτογραφική τέχνη έχασε ένα πρωτοπόρο που σημάδεψε με την τέχνη του, την ιστορία τής φωτογραφίας. Άφησε πίσω του, το αποτύπωμα τής ζωής του, τής αγάπης, και τής ομορφιάς, στις υπέροχες ασπρόμαυρες φωτογραφίες του. Προσθέτω στη μνήμη του την παρακάτω φωτογραφία ευτυχισμένων καιρών με πέντε από τα αγαπημένα του μοντέλα
Peter Lindbergh
ο φωτογράφος όλων των σταρ.
Ο Lindbergh γεννήθηκε το 1944 στο Leszno της Πολωνίας.
Το 1960, μετακόμισε στο Βερολίνο, όπου εγγράφηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Ο Lindbergh θυμάται αυτά τα χρόνια: «Προτίμησα ενεργά να αναζητώ τις εμπνεύσεις τού Van Gogh, που είναι είδωλό μου, αντί να ζωγραφίζω τα υποχρεωτικά πορτρέτα και τα τοπία που διδάσκονται στις σχολές τέχνης».
Επιστρέφοντας στη Γερμανία, σπούδασε Αφηρημένη Τέχνη στο Κολέγιο Τέχνης στο Krefeld (Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία).
Μετά τη μετακόμισή του στο Ντίσελντορφ το 1971, έστρεψε την προσοχή του στη φωτογραφία. Έγινε μέλος της οικογένειας περιοδικών Stern μαζί με τους φωτογράφους Helmut Newton, Guy Bourdin και Hans Feurer .
Φωτογραφία
Ο Lindbergh εισήγαγε μια μορφή νέου ρεαλισμού επαναπροσδιορίζοντας τα πρότυπα της ομορφιάς, επηρεασμένος από φωτογράφους ντοκιμαντέρ, φωτογράφους δρόμου και φωτορεπόρτερ. Αλλάζει τα πρότυπα τής φωτογραφίας τής μόδας σε καιρούς υπερβολικού ρετουσαρίσματος, θεωρώντας ότι υπάρχει κάτι άλλο που κάνει ένα άτομο ενδιαφέρον, πέρα από την ηλικία του. Το 2014 είπε ότι «αυτή πρέπει να είναι ευθύνη των φωτογράφων σήμερα, να απελευθερώσουν τις γυναίκες και τελικά όλους, από τον τρόμο τής νεότητας και τής τελειότητας». Το 2016, ο Lindbergh δήλωσε ότι «ένας φωτογράφος μόδας πρέπει να συμβάλλει στον ορισμό τής εικόνας τής σύγχρονης γυναίκας ή τού ανθρώπου στην εποχή του, για να αντικατοπτρίζει μια συγκεκριμένη κοινωνική ή ανθρώπινη πραγματικότητα.
Φωτογραφίζει τα πρόσωπα, στη φυσική τους κατάσταση, χωρίς σχεδόν καθόλου μακιγιάζ. Ο δημοσιογράφος Suzy Menkes έγραψε ότι «Αρνούμενος να υποκύψει σε γυαλιστερή τελειότητα, είναι το σήμα κατατεθέν τού Πίτερ Λίντμπεργκ. Στη ουσία των εικόνων πρέπει να φαίνεται γυμνή η ψυχή τού κάθε ατόμου» .
Το 1989, η Linda Evangelista, η Naomi Campbell, η Tatjana Patitz, η Cindy Crawford και η Christy Turlington , φωτογραφήθηκαν μαζί για πρώτη φορά από τον ίδιο, για την κάλυψη του βρετανικού Vogue τον Ιανουάριο του 1990.
Σε μια συνέντευξη τού 2008, εξήγησε ότι:
«Η χρήση ασπρόμαυρης φωτογραφίας ήταν πολύ σημαντική για τις δημιουργίες μου. Κάθε φορά που προσπάθησα να φωτογραφίσω με χρώμα, επειδή η ομορφιά τους ήταν κοντά στην τελειότητα, κατέληξε να μοιάζει με κακή διαφήμιση καλλυντικών. Με το ασπρόμαυρο, μπορείς πραγματικά να δεις ποιοι είναι. Αυτό που είναι τόσο εντυπωσιακό με την ασπρόμαυρη φωτογραφία, είναι πώς πραγματικά δίδει την αίσθηση τής πραγματικότητας» .
Ο Lindbergh έχει δύο φορές φωτογραφήσει το ημερολόγιο τής Pirelli, το 1996 και το 2002. Στο τελευταίο, χρησιμοποίησε ηθοποιούς αντί για μοντέλα, Ο Lindbergh είναι ο πρώτος φωτογράφος στην πεντηκονταετή ιστορία τού ημερολογίου τού Pirelli που προσκλήθηκε να το φωτογραφήσει για τρίτη φορά (για την έκδοση του 2017).
Το 1960, μετακόμισε στο Βερολίνο, όπου εγγράφηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Βερολίνου. Ο Lindbergh θυμάται αυτά τα χρόνια: «Προτίμησα ενεργά να αναζητώ τις εμπνεύσεις τού Van Gogh, που είναι είδωλό μου, αντί να ζωγραφίζω τα υποχρεωτικά πορτρέτα και τα τοπία που διδάσκονται στις σχολές τέχνης».
Επιστρέφοντας στη Γερμανία, σπούδασε Αφηρημένη Τέχνη στο Κολέγιο Τέχνης στο Krefeld (Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία).
Μετά τη μετακόμισή του στο Ντίσελντορφ το 1971, έστρεψε την προσοχή του στη φωτογραφία. Έγινε μέλος της οικογένειας περιοδικών Stern μαζί με τους φωτογράφους Helmut Newton, Guy Bourdin και Hans Feurer .
Φωτογραφία
Ο Lindbergh εισήγαγε μια μορφή νέου ρεαλισμού επαναπροσδιορίζοντας τα πρότυπα της ομορφιάς, επηρεασμένος από φωτογράφους ντοκιμαντέρ, φωτογράφους δρόμου και φωτορεπόρτερ. Αλλάζει τα πρότυπα τής φωτογραφίας τής μόδας σε καιρούς υπερβολικού ρετουσαρίσματος, θεωρώντας ότι υπάρχει κάτι άλλο που κάνει ένα άτομο ενδιαφέρον, πέρα από την ηλικία του. Το 2014 είπε ότι «αυτή πρέπει να είναι ευθύνη των φωτογράφων σήμερα, να απελευθερώσουν τις γυναίκες και τελικά όλους, από τον τρόμο τής νεότητας και τής τελειότητας». Το 2016, ο Lindbergh δήλωσε ότι «ένας φωτογράφος μόδας πρέπει να συμβάλλει στον ορισμό τής εικόνας τής σύγχρονης γυναίκας ή τού ανθρώπου στην εποχή του, για να αντικατοπτρίζει μια συγκεκριμένη κοινωνική ή ανθρώπινη πραγματικότητα.
Φωτογραφίζει τα πρόσωπα, στη φυσική τους κατάσταση, χωρίς σχεδόν καθόλου μακιγιάζ. Ο δημοσιογράφος Suzy Menkes έγραψε ότι «Αρνούμενος να υποκύψει σε γυαλιστερή τελειότητα, είναι το σήμα κατατεθέν τού Πίτερ Λίντμπεργκ. Στη ουσία των εικόνων πρέπει να φαίνεται γυμνή η ψυχή τού κάθε ατόμου» .
Το 1989, η Linda Evangelista, η Naomi Campbell, η Tatjana Patitz, η Cindy Crawford και η Christy Turlington , φωτογραφήθηκαν μαζί για πρώτη φορά από τον ίδιο, για την κάλυψη του βρετανικού Vogue τον Ιανουάριο του 1990.
Σε μια συνέντευξη τού 2008, εξήγησε ότι:
«Η χρήση ασπρόμαυρης φωτογραφίας ήταν πολύ σημαντική για τις δημιουργίες μου. Κάθε φορά που προσπάθησα να φωτογραφίσω με χρώμα, επειδή η ομορφιά τους ήταν κοντά στην τελειότητα, κατέληξε να μοιάζει με κακή διαφήμιση καλλυντικών. Με το ασπρόμαυρο, μπορείς πραγματικά να δεις ποιοι είναι. Αυτό που είναι τόσο εντυπωσιακό με την ασπρόμαυρη φωτογραφία, είναι πώς πραγματικά δίδει την αίσθηση τής πραγματικότητας» .
Ο Lindbergh έχει δύο φορές φωτογραφήσει το ημερολόγιο τής Pirelli, το 1996 και το 2002. Στο τελευταίο, χρησιμοποίησε ηθοποιούς αντί για μοντέλα, Ο Lindbergh είναι ο πρώτος φωτογράφος στην πεντηκονταετή ιστορία τού ημερολογίου τού Pirelli που προσκλήθηκε να το φωτογραφήσει για τρίτη φορά (για την έκδοση του 2017).