Jock Sturges
Jock Sturges ο David Xamilton τής Αμερικής.
Ο Jock Sturges (Αμερικανός, γεννημένος το 1947) είναι περισσότερο γνωστός για τις φωτογραφίες, συχνά με γυμνά κορίτσια στην εφηβική ηλικία η και παιδική ηλικία. Γεννημένος στη Νέα Υόρκη, ο Sturges σπούδασε στο Marlboro College στο Βερμόντ και αργότερα έλαβε MFA, από το Ινστιτούτο Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο. Στις γυμνές του φωτογραφίες, ο Sturges φωτογραφίζει νεαρά κορίτσια και τις οικογένειες τους σε γυμνές παραλίες στη Γαλλία και την Καλιφόρνια. Οι φωτογραφίες του απεικονίζουν στα πρόσωπα των εφήβων την αυτογνωσία της αναπτυσσόμενης ενήλικης ταυτότητας και τής σεξουαλικότητάς τους. Ο Sturges υπογραμμίζει, ότι η εμπιστοσύνη, και η προσωπική σχέση μεταξύ του ίδιου, του φωτογραφούμενου και της οικογένειάς του είναι ουσιαστική για το έργο του. Έχει φωτογραφήσει ορισμένα θέματα για μια σειρά δεκαετιών, παρακολουθώντας την πορεία ανάπτυξής τους μέχρι την ενηλικίωσή τους. "Δεν υπάρχω χωρίς τα μοντέλα μου, χωρίς τους ανθρώπους στις εικόνες μου", είπε κάποτε ο Sturges. «Ακόμη και η καλύτερη φωτογραφία μου είναι μια μικρή μόνο αποτύπωση της θαυματουργής ψυχής που είναι το πραγματικό πρόσωπο».
Γύρω από τον Sturges είχε ξεσπάσει μια σημαντική διαμάχη σχετικά με τα έργα του, τα οποία ορισμένοι θεωρούν ότι ξεπερνούν το όριο στη φωτογράφιση γυμνών έφηβων κοριτσιών. Με την επιχειρηματολογία του, ο Sturges επικρίνει την αυθαίρετη κατανομή των ανθρώπων και των σωμάτων τους σε ενήλικες με ηλικία άνω των 18 ετών, και σε δήθεν ανήλικα παιδιά κάτω των 18 ετών. Είχε δίκιο γιατί σήμερα οι έφηβοι αρχίζουν πολύ νωρίς την σεξουαλική του ζωή. Το ερώτημα που τίθεται πάντα σ᾿ αυτές τις περιπτώσεις είναι, αν πρόκειται για καλλιτεχνική δημιουργία ή εκμετάλλευση της ερωτικής απεικόνισης των εφήβων; Υπάρχουν βέβαια και φωτογραφίες παιδιών, που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμα ερωτικά και σεξουαλικά. Όμως η ομορφιά του παιδικού σώματος υπάρχει και δεν είναι απαραίτητο να βλέπεται σαν ερωτική υπενθύμηση, αλλά σαν καθαρή ομορφιά , όπως ένα τοπίο ένα λουλούδι. Οπως είχα γράψει για τον Χάμιλτον, οι άνθρωποι θα φύγουν, αλλά η φωτογραφία που αποτύπωσε και έκανε αθάνατη μια στιγμή ομορφιάς θα μείνει.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Sturges αντιμετώπισε νομικές απειλές καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του. Τον Απρίλιο του 1990, οι πράκτορες του FBI εισέβαλαν στο στούντιό του, κατέσχεσαν τον εξοπλισμό και τα έργα του και τα χαρακτήρισαν παιδική πορνογραφία. Τόσο ο κόσμος της τέχνης όσο και οι φιλελεύθερες κοινότητες έρχονταν δημόσια στην υπεράσπισή του. Μετά από περισσότερο από ένα χρόνο έρευνας, μια μεγάλη κριτική επιτροπή δικαίωσε το Sturges και του επέστρεψαν τα έργα του και τον εξοπλισμό του πίσω.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, το έργο του δέχθηκε πάλι επίθεση, αυτή τη φορά από χριστιανούς συντηρητικούς. Σε ορισμένα καταστήματα, οι διαδηλωτές διαπράττουν πολιτική ανυπακοή με τον ανοιχτό βανδαλισμό των βιβλίων του Jock Sturges, του David Hamilton και άλλων που περιελάμβαναν φωτογραφίες γυμνών εφήβων. Και σε δύο περιπτώσεις, κατάφεραν να πείσουν τους εισαγγελείς να κατηγορήσουν τα βιβλιοπωλεία Barnes & Noble για την παιδική πορνογραφία. Και πάλι, ο Sturges έλαβε ισχυρή δημόσια υποστήριξη από καλλιτεχνικές και πολιτικές φιλελεύθερες οργανώσεις. Ο Sturges ο ίδιος υπερασπίστηκε επιθετικά το έργο του σε μια σειρά συνομιλιών και συνεντεύξεων.
Ο Sturges έχει δημοσιεύσει πολλά βιβλία των φωτογραφιών του και το έργο του είναι στις συλλογές διαφόρων μουσείων.
Γύρω από τον Sturges είχε ξεσπάσει μια σημαντική διαμάχη σχετικά με τα έργα του, τα οποία ορισμένοι θεωρούν ότι ξεπερνούν το όριο στη φωτογράφιση γυμνών έφηβων κοριτσιών. Με την επιχειρηματολογία του, ο Sturges επικρίνει την αυθαίρετη κατανομή των ανθρώπων και των σωμάτων τους σε ενήλικες με ηλικία άνω των 18 ετών, και σε δήθεν ανήλικα παιδιά κάτω των 18 ετών. Είχε δίκιο γιατί σήμερα οι έφηβοι αρχίζουν πολύ νωρίς την σεξουαλική του ζωή. Το ερώτημα που τίθεται πάντα σ᾿ αυτές τις περιπτώσεις είναι, αν πρόκειται για καλλιτεχνική δημιουργία ή εκμετάλλευση της ερωτικής απεικόνισης των εφήβων; Υπάρχουν βέβαια και φωτογραφίες παιδιών, που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμα ερωτικά και σεξουαλικά. Όμως η ομορφιά του παιδικού σώματος υπάρχει και δεν είναι απαραίτητο να βλέπεται σαν ερωτική υπενθύμηση, αλλά σαν καθαρή ομορφιά , όπως ένα τοπίο ένα λουλούδι. Οπως είχα γράψει για τον Χάμιλτον, οι άνθρωποι θα φύγουν, αλλά η φωτογραφία που αποτύπωσε και έκανε αθάνατη μια στιγμή ομορφιάς θα μείνει.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Sturges αντιμετώπισε νομικές απειλές καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του. Τον Απρίλιο του 1990, οι πράκτορες του FBI εισέβαλαν στο στούντιό του, κατέσχεσαν τον εξοπλισμό και τα έργα του και τα χαρακτήρισαν παιδική πορνογραφία. Τόσο ο κόσμος της τέχνης όσο και οι φιλελεύθερες κοινότητες έρχονταν δημόσια στην υπεράσπισή του. Μετά από περισσότερο από ένα χρόνο έρευνας, μια μεγάλη κριτική επιτροπή δικαίωσε το Sturges και του επέστρεψαν τα έργα του και τον εξοπλισμό του πίσω.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, το έργο του δέχθηκε πάλι επίθεση, αυτή τη φορά από χριστιανούς συντηρητικούς. Σε ορισμένα καταστήματα, οι διαδηλωτές διαπράττουν πολιτική ανυπακοή με τον ανοιχτό βανδαλισμό των βιβλίων του Jock Sturges, του David Hamilton και άλλων που περιελάμβαναν φωτογραφίες γυμνών εφήβων. Και σε δύο περιπτώσεις, κατάφεραν να πείσουν τους εισαγγελείς να κατηγορήσουν τα βιβλιοπωλεία Barnes & Noble για την παιδική πορνογραφία. Και πάλι, ο Sturges έλαβε ισχυρή δημόσια υποστήριξη από καλλιτεχνικές και πολιτικές φιλελεύθερες οργανώσεις. Ο Sturges ο ίδιος υπερασπίστηκε επιθετικά το έργο του σε μια σειρά συνομιλιών και συνεντεύξεων.
Ο Sturges έχει δημοσιεύσει πολλά βιβλία των φωτογραφιών του και το έργο του είναι στις συλλογές διαφόρων μουσείων.